MAGALUF!

Magaluf

 Är nu hemma från Magaluf igen och är något trött men jag är fortfarande helt lyrisk över resan. Det är bara timmar sedan jag var på Mallorca i solen och hade det skönt och visst tycker jag att det är skönt att vara hemma igen men fyfan vad jag skulle vilja vara i Magaluf ett par dagar till.
Tänkte här skriva en del om vår resa dit. Detta är inte allt och upplevelsen går inte att beskriva med ord här. Magaluf måste upplevas för att man ska förstå hur jävla grym det är.


Lördag 21/7 - Ankomstdag

Tidig uppstigning på lördagen inneb en sömnig resa till Magaluf. Halv fem hämtade Kula mig på parkeringen här hemma. Tonny och Gren åkte till flygplatsen för sig själv så vi skulle mötas där.
Artur, Wrangel, Wingman och de tre Kristianstadbornahade redan anlänt till Sturup när vi kom dit.
Aja, incheckningen gick bra och vi kunde gå och sätta oss och vänta på att få borda och sedan lyfta.
Efter en något seg väntan lyfte planet. Jag och Kula fick det lugnt då vi hamnade i främre delen av planet och Tonny och Gren i bakre tillsammans med Wrangel o company.

Vid 13 tiden kom vi fram till vårt hotell. Montenova Studios, ett hotell som bara var tvåstjärnigt men när vi kom dit så såg det helt okej ut.

Efter inkvarteringen stannade vi på rummet en stund för lite vila och lite chill. Bara för att få andas ut innan vi gav oss ut på en liten utforskning av området och en liten bit mat. Vår första måltid i Magaluf blev några halvfärdiga hamburgare. De var dock goda och passade utmärkt till en fin kall San Miguel.

Resten av dagen bestod av slappande vid poolen där vi spanade in de andra hotellgästerna. Lite stockholmare, danskar, norskar och skåningar blandade i en fin mix. När vi badade så råkade jag smälla till Gren och spräckte hans ögonbryn. I Sverige hade vi nog sytt det men det sket vi i nu. Gren tog på plåster och sen va det inget mer med det.

 

Kvällen inleddes med förkrök på hotellrummet med krökspel och kortspel. Efter en massa utdelade klunkar och en hel del ?piss i ansiktet? begav vi oss till nästa förfest som ägde rum på Saganova där Bjergan, Danny och dem andra bodde. En massa folk och en hel del trevliga Karlskoga tjejer. Varmt så in i helvete va där också.

Trots värmen var jag tvungen att småflirta lite med töserna. Dem var ju så trevliga och då skulle ju klart Danny ?förstöra? detta genom att ge mig en drink bestående av Absinth, sprite och redbull. Inte alls god, dock funktionsduglig. Man blev full.

 

Kvällens huvudmål var dock Casablanca. Ett lagom stort disco med skandinavisk musik. Härligt drag är nog ett milt sätt att uttrycka stämningen på. Det var fullt ös. Riktigt najs. Speciellt när DJ:n spelade ?Alt for Norge?. Alla norska brudar gick loss till den låten. Härlig stämning. Synd att inte Sverige har en sådan låt som får alla brudar att bli tokiga och gå loss. DJ:n trodde tydligen att vi Svenskar skulle gå igång till Boten Anna. Det fick gå. Stämningen gick inte att rubba ändå. 

På Casablanca händer det saker och jag skulle ju tvunget ha min tunga i en halvmullig norskas trut. Som tur va så hände det inget mer för mig. Allt dog dock när jag blev erbjuden 30 poäng av Gren som själv hade 1 poäng på kroken. 

Jag avvisade dem 30 poängen trots att jag nog hade vunnit på dem. Men det var det inte värt. Haha. Gren däremot inkasserade lugnt in sin poäng. Tonny var dock kvällens vinnare när han inkasserade 15 poäng?


 

Dag 2

 

För första gången denna veckan vaknade vi upp till Magalufs morgonsol och det var många trötta personer i våra rum. Gren hade ju däckat med sin chipspåse, (Estrella) och tonny låg däckad, jag låg däckad och Kula låg däckad. Sen dessutom hade en valross smygit sig in i rummet och låg i Kulas säng. Lyckligtvis låg inte kula i sin säng. Han låg på extrasängen som fanns under sin egen säng. Det var länge sedan jag hade en sådan skräckfylld morgon som när jag vaknade och såg den här valrossen.

Aja, jag, kula och tonny bestämde oss för att gå ner till stranden. Gren däremot kunde inte släppa sin Estrella så vi andra tre gick ner utan honom.

Vi inledde med ett dopp i det ordentligt saltade vattnet. I och med salthalten blev det inget långvarigt dopp. Vi gick upp och solade lite innan vi gick till Roger´s och käkade frukost.

Efter en stund smög sig även Gren ner till resturangen och han såg inte så pigg ut. Han var tömd på både energi och annat.

Efter frukosten blev det en tur med en trampebåt. Vi betalade 9? för en timme men det blev snabbt långtråkigt och därför så stannade vi bara ute i typ 20 minuter och det var så länge p.g.a. tonny och kula styrde oss rakt in linan som avskärmar trampebåtarna från de vanliga badarna.

När vi kom loss så styrde vi mot land igen och gick upp och hemåt.  Resten av dagen blev slapp och det ägnades lite sömn någon timme för att ladda inför kvällen.

 

Kvällen som följde började som kvällen innan. Förkrök at our room och god stämning. Man har inte svårt att ha trevligt med dessa grabbarna.

För första gången denna veckan blev det ett besök hos Grabbarna Grus där det var fullsmockat både inne i baren och ute bland bänkarna. I och med allt folk bestämde vi oss för att dricka upp våra drinkar för att sedan gå vidare. På vägen till Casablanca hittade vi ett ?roadkill? som Tonny tyckte att vi skulle hjälpa. Det var väldigt nobelt av honom men att dra runt på en halvt medvetslös norska är ingen hit och inget att rekommendera. Efter ett tag lämnade hon oss och vi kunde fortsätta vår kväll.

På Casablanca blev det som sig bör en väldigt trevlig kväll, synd bara att två polare var ovänner med varandra. Aja, det hindrade inte mig från att ha trevligt. Men dock blev jag lite trött och bestämde mig för att gå hem. Gren hängde på och vi gick hem medan Tonny och Kula stannade kvar för att sedan dra till Tompa och Bjergan för att efterfesta lite.

Det verkade som om jag och Gren inte var trötta då vi gick åt helt fel håll och istället för att vara hemma på en kvart, tjugo minuter så blev det nästan en timmes promenad hem.


 

Dag 3

 

Måndagen och vår tredje dag blev en seg historia. Inte mycket uträttades denna dag. Vi sov länge, åt sen frukost, sen middag, kom igång sent med kröket, kom ut sent och kom hem sent. Mitt på dagen hann vi med att gå en liten runda i Magaluf men det var det enda vi fick uträttat.

På kvällen blev det senare den sedvanliga rundan med Grabbarna och Casablanca. Men denna kvällen var jag och Gren även inne på Den Glade Viking.

Efter Casablanca bestämde jag mig för att dra hem vid halv sex.

 Dagens ord: POSSIBLE CLEANING?

Det var städtanten som sa det klockan 10 på morgonen med knacklig engelska.


 

Dag 4

 

Tisdagen va det lite mer fart på. Vi badade i poolen och solade en del och sen blev det en del biljard också. Ett najs inslag på hotellet.

Även denna dagen blev det lite vandring runt bland stånden och jag handlade nya flip-flops. Kula handlade nya skor. Ett par gula Ferrariskor.

 

Kvällens förfest skulle äga rum hos Wrangel, Artur och Wingman tillsammans med deras polare från Kristianstad och deras grannar från Stockholm. Vi gick till en Supermarket och köpte med oss en massa alkoläsk och öl som vi kunde ha med till Wrangel o dem.

Innan vi drog till Balear Beach där dem bodde hann vi med en omgång biljard. Under tiden vi spelade så blev vi uppbjudna av en norsk som hade fest på översta våningen. Fullsmockat va där när vi kom upp och det var ett litet rum så vi stannade ingen lång stund .

Taxi till Balear Beach och sen var öset igång.

Men det började lite segt, som det brukar göra på fester. Men efter lite sprit så började alla integreras med varandra. Lisen, Maggi, Camilla, Frida, Bea och Emma var alla jävligt trevliga.

 

Att man går till Grabbarna Grus verkar vara mer eller mindre obligatoriskt och det här va inget undantag. Efter ett par drinkar där gick jag och Tonny in på Papi´s där vi av den söte inkastaren blivit lovade gratis shots. Men blotta blicken av shoten fick Tonny att backa och jag fick ge bort hans snaps till en brud från Kristianstad. Efter det gick vi till Grabbarna igen där vi blev bjudna på drinkar av de tjejer vi träffat på Papi´s. Sen blev folk rastlösa och vi gick mot Casablanca. Innan vi gick in på Casablanca så gick vi in en stund på E4:an där en drink togs. Men mer än så blev det inte och ett trevligt och tempofyllt besök på Casablanca gjordes. Den kingigaste mannen på Casablanca var lätt killen nere på toaletten som serverade papper när man tvättat sig. Han bjöd även på parfym och visst hade hans dofter effekt på brudarna där uppe. J.

Återigen träffade man en norsk jente. Men denna gången såg hon faktiskt bra ut men det blev bara lite hångel en liten stund sen fick det vara nog och jag vandrade hem.



Övriga dagar kommer att uppdateras inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0