Vi är inte odödliga. Snarare naiva.

Snart två dygn efter det häpnansväckande jordskalvet sitter jag och funderar lite över det. Det var lite läskigt att vakna av att hela huset skakade och att inse att det inte var Danny som stod och skakade min säng.
Men jag tror, precis som jag läste någonstans, att sådana här skalv är bra för oss människor. Oss nordbor.
Det gör att man sätter in saker och ting i perspektiv. Nu är det inte så att jag i samband med jordskalvet fick en uppenbarelse och kommer inte att göra någon värsta omvändning i livet och börja leva annorlunda men lite känns det ändå som att man fattar att man är inte odödlig.

"Jordbävningar och jordskalv händer inte oss här uppe i trygga Sverige"
Ja, jag är nog inte ensam om att någon gång ha tänkt den tanken när man på nyheterna sett förödelser efter samma typ av naturkatastrofer i andra länder.
Men, detta var kanske en liten fingervisning för oss. Det kan hända oss. Vi får nog lägga av med den naiva mentaliteten "Att det händer inte mig".
Det är likadant med allting: Fruktansvärda bilkrascher, det händer inte mig. En brutal misshandel, det händer inte mig. Ja, det finns hur många saker som helst som jag skulle kunna rabbla upp där de flesta av oss hade tänkt samma tanke.
Nu säger jag inte att man ska gå och vara rädd för att krocka när man är ute och kör bil eller för att bli rånad när man är ute och går sent på kvällen. Verkligen inte. Men tror ändå att man ska vara medveten om att det kan faktiskt hända mig.

Aja, nog om det nu....


Snart nyårsafton och 2009 närmar sig med stormsteg. Det ska bli skönt. 2008 har varit ett förvirrande år.
Nyårslöften är väl inte lönt att jag avger. Jag är ändå kass på att hålla dem. Istället ska jag ta vara på alla chanser jag får. Vad det nu än må gälla.
Med stärkt självkänsla och en säkerhet på mig själv som överträffar allt annat tror jag att nästa år kommer bli ett grymt år. Jag har redan börjat prioritera mig själv och mina intressen högre nu och kommer nog forsätta med det. Även om man möter några sura miner och en del personer som kanske inte det minsta håller med mig så mår jag bättre.

Men innan dess har jag hunnit skriva ännu fler blogginlägg...så vi ses...Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nerbring är klar för NYDALA IF Whooo ! ! ! !

2008-12-20 @ 21:19:42
Postat av: Alex Nerbring

uppdaterat min blogg :) läs o kommentera :)

2008-12-23 @ 02:37:45
URL: http://juniornerbring.blogg.se/
Postat av: Alex Nerbring

när ska du uppdatera lite? själv har jag skrivit två nya inlägg som du kanske inte läst...

2009-01-03 @ 04:07:16
URL: http://juniornerbring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0