I can see clearly now the rain is gone

Onsdag. Vädret är ruskigt. Det är fan inte roligt med höstväder. Men vad ska man göra? Det är inte precis så att jag ändra på det. Det som känns skönt är att man inte känner sig deprimerad över det tråkiga vädret.

Annars brukar ju ett tråkigt väder göra att man blir lite nedstämd och orkeslös. Men för tillfället känner jag att jag inte behöver ge efter för det. Jag har hur mycket energi som helst och det känns så jävla fint.

Jag är som bäst när jag är överladdad med positiv energi. Flera vänner har sagt att jag har en stark inverkan på dem. Är jag glad och sprudlar av glädje smittar det av sig och mina vänner höjer sig från höstdeppet och det känns underbart att höra det.

När jag e glad sjunger jag. Och fy satan vad jag har sjungit de senaste dagarna. Som Danny sa igår när Jeannie och Sanna var här: "Han sjunger i duschen, när han diskar, städar, tvättar, pluggar, Ja typ överallt"


Det är grymt fascinerande vad musik kan påverka ens känslor. Brister man ut i sång känner man sig genast mycket bättre. Oavsett om det är en glad eller sorglig låt. I alla fall för mig. Sång och musik är ju känslor skrivna med en rytm.


Jag vill börja skriva. Mitt sug att få skriva har vaknat till liv igen. Jag vill börja skriva. Att skriva här på bloggen och dela med mig av ett känslomässigt potpurri är så tillfredsställande och jag känner mig upprymd varje gång jag avslutar ett blogginlägg. Det ska ju tilläggas att vetskapen av att folk läser bloggen och blir berörda av den gör att man får en kick men, jag skulle vilja börja skriva typ något romanliknande. Det låter kanske lite långsökt och så men jag känner att det skulle vara en kul utmaning och faktiskt lite av en dröm att en dag få konstatera att: "Jag har fan skrivit en bok." Det enda som egentligen hindrar mig från att börja är min utbildning. Allt läsande och all fokusering på skolan är lite av ett störande moment om jag ska skriva. Jag kommer nog vänta tills jag är färdig med skolan så att jag kan fokusera allt på skrivandet. 


Martin Nerbring, författare. Det låter stort. Som sagt kanske lite långt bort men en dröm är en dröm och inte alls omöjlig att uppnå.


Jag är just nu inne i ett flyt där allting är möjligt. Motgångarna blir möjligheter.

Så jävla skönt känns det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0