It's quiet. It's oh so still.

Sitter lugnt och skönt i min lägenhet och bara njuter av stillheten. Danny är på jobb och egentligen skulle Jenny, Hedda och Sandra komma hit och hålla mig sällskap men jag kände att jag inte hade varit ett trevligt sällskap med tanke på att jag känner mig lite hängig på grund av en befarad förkylning.

Hoppas att töserna ger mig en chans till att visa upp mitt crib i framtiden.


Skrev tenta idag. Det är lika stor chans att jag klarade den som det är risk att jag inte klarade den. Inte för att jag skulle bli jättedeppig om jag skulle behöva göra omtentan. För min del är det bara G i kursen som gäller. Har jag sedan klarat det på 1 eller 5 tentor skiter jag i. Klart att det är skönt att få det avklarat på ett försök men vafan, det är inte hela världen. Jag försöker dela med mig av den inställningen till mina kurskamrater men de flesta verkar inte vara mottagliga för sådant. Så då får dem sitta och bita naglarna fram tills resultatet kommer.

Jag tänker då inte vara orolig.

Det är rätt roligt när man tänker på det egentligen. Den allmänna åsikten är att en omtenta ses som ett misslyckande. Men vänd på det: En omtenta är en extra chans. Inse det.



Måste bara berätta en sak. Timbuktu, den så älskade och omtyckte hiphoparen. Han har sjunkit i mina ögon. Jag gillar inte honom lika mycket nu som jag gillade honom innan. Tyckte att han var skitcool som bakade in lite politiska gliringar i sina texter. Det var ju fan det som gjorde att man tog till sig hans texter. Nu har han, enligt mina ögon, slängt sig åt alla andra megapolitiska idioter genom att öppet gå ut och berätta vilken sida han står på politiskt sett. Det är väl egentligen inget fel i att privatpersonen Jason Diakité tar politisk ställning och det är skitsamma vilken sida han står på. Jag tycker att som artist var han mycket mer originell och asskön när han inte direkt sa vad han stod bakom.

Dessutom uttalade han sig om att han skulle göra allt för att störta den sittande regeringen. Inte som Jason Diakité, privatpersonen. Utan som Timbuktu, artisten och kändisen. När min vän Emma berättade att hon skulle se Timbuktus spelning blev jag inte det minsta exalterad. Jag hade blivit det innan jag läste artikeln om honom. Men nu är Timbuktu för mig bara en av alla dem som rättar sig i ledet. Han sålde sig på något bisarrt sett.

Nä, ingen mer Timbuk för mig.



Imorgon är det Cup. Makedonija Cup som spelas ute i Rosengårds plasttält. Blir lite annorlunda detta året eftersom jag tillhört Nydala IF i slutet av föregående säsong. Nu är jag dock Eriksfälts spelare igen och ska därför representera Fältet i turneringen. Det som är "jobbigt" är att om vi kommer 2:a i vår grupp och Nydala kommer etta i sin innebär det att Eriksfält och Nydala möts i nästa gruppspel. Det kan bli jobbigt det. Men skit i det. Jag ger alltid 110% för den klubb jag representerar.



Låttips under kategorin nostalgi: Usher - You´ll be in my heart


Kommentarer
Postat av: janne

låttips nr 2 Sonja Alden Du får inte

2008-11-11 @ 05:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0