Beslutsvårigheter.


Beslut kan vara enkla att ta. Beslut kan också vara svåra att ta. Just nu står jag inför ett beslut som jag inte vet om det är lätt eller svårt. Egentligen är det jävligt lätt. Men av förklarliga skäl så är det ett jävligt tufft beslut att ta. Jag har spelat fotboll i Eriksfälts FotbollsFörening i en herrens massa år. Jag började i fotbollsskola när jag var 4 och spelade tills jag var 12. Därefter spelade jag i en annan icke nämnd förening för att vid 16 års ålder återkomma till klubben som fostrat mig.
Nu står jag inför valet att fortsätta vara Eriksfält trogen eller starta om i Nydala IF, som jag varit utlånad till under sista delen av säsongen.
Jag trivs jävligt bra i Nydala och det känns som att läget i Eriksfält är lite obalanserat. Men, jag har ju trots allt mitt fotbollshjärta i Fältet och det skulle vara med tudelade känslor jag isåfall lämnade klubben.
Sen är det tränarfrågan också. Jag går inte till Nydala om inte deras nuvarande tränare är kvar. Det lutar ju åt att han är kvar men man vet aldrig förrän det är spikat. Så lite avvaktande är jag....



Jag är stärkt. Av vad vet jag inte direkt. Men jag känner mig starkare och självsäkrare än på länge. Skönt att kunna säga precis vad man tycker och tänker utan att vara orolig att man ska få en massa fiender.
Blir folk lacka över att få höra sanningen så får de bli det. Jag klarar mig. GOTT E DET!!!
Tänk om man hade haft samma styrka för ett par år sedan. Så grymt det hade varit då.
Men skit nu i löken och ta räksalladen.



Jag börjar bli vuxen. Det känner jag nu. En pojke på min praktik frågade hur det känns att vara vuxen. Jag visste inte vad jag skulle svara. För som jag sagt innan så har jag inte kännt mig speciellt vuxen. Eller så har jag det men att den känslan inte är speciell. Jag fick svara honom att jag inte kände mig vuxen. Att jag fortfarande lekte och tjoade som när jag var "barn". Kanske inte det som mina pedagogkolleger hade föredragit men det är fan bättre att vara ärlig mot ungarna. De lär ju komma till den dagen de blir vuxna dem med....



Så Cattis och Jessica....nu har jag uppdaterat lite och jag lovar att försöka bli mer kontinuerlig och uppdatera oftare. FÖRSÖKA! =)

Ha det gott allesammans...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du är stärkt, och det syns. Den härliga Martin som alltid har humorn till hands är tillbaka och det glädjer mig. Huruvida du ska byta förening kan vi ta över kaffet ;).

Jag ser framemot ett nytt inlägg snart :) Puss och kram

2008-10-27 @ 10:24:39
URL: http://jessas.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0