Var tog Påsken vägen?

Det var Långfredag igår och då tänker man genast på Påsken och allt Påskigt som det medför sig.
När man då ska hem till en god vän (Cattis i detta fallet) vill man gärna bli mött med en iskall Påsköl när man kommer och det får gärna finnas blommor i Påskiga färger på bordet.
Kycklingar är söta. Dem är också synonyma med påsken men fanns det några sådana när man sitter och letar påskiga saker i lägenheten? Nope...Inte ens ett ägg...

Jag kan ha överseende med allt det visuella, det vill säga blommorna, kycklingarna och påskäggen....
Men när vi sitter i soffan och Cattis säger:

- Visst ja, mossan kommer bli sur på mig nu bara för jag inte bjudit dig på någon öl....

Ja då blir man lite undrande. Innan hon nämnde ölen så saknade jag den inte. Men efter att du sagt det så var tanken:
"Var tog påsken vägen?"

Aja, hon får gottgöra det vid nästa högtid och det är väl midsommar om jag inte har fel för mig...Fast då kanske jag jobbar på kollo...Hmm...ja hon får nog tänka ut det själv.

Men Lena, Cattis försökte faktiskt återgälda det genom att erbjuda mig rumstempererad öl. Och det är kanske inte så dåligt om man inte vill njuta av ölen. Men jag får gå på att det är tanken som räknas.

Och det är faktiskt ganska mysigt hemma hos Cattis. Jag tycker hon har lyckats bra med lägenheten.




LÖRDAGEN DEN 11/4 - DERBY DELLA CAPITALE LAZIO - roma 4-2!!!!!

För er som känner mig så vet ni vad den matchen betyder för mig. Det går inte speciellt bra för laget i övrigt så det är Derbyna man får glädjas åt.
Såg matchen hemma hos mina föräldrar och dem hade nog önskat att dem gav mig Canal+ paketet i julklapp.:D
Som jag skrek och levde mig in i matchen. Men redan efter 4 minuter hade jag ont i halsen då LAZIO gjort både 1- och 2-0. Resten av matchen blev nervpirrande eftersom **** vanligtivs är ett bättre lag och domaren stod inte pall för deras patetiska filmningar med Perotta och De Rossi i spetsen. Åt helvete med de odågorna.

Pandev och Zarate målskyttar i första halvlek och Zarate blev lite av derby kung med sitt mål. Han vill ju så gärna göra mål på lillebror roma och fick göra det.
I andra halvlek gjorde Lichsteiner sitt första mål för Lazio och Kolarov avjorde matchen definitivt med sin soloräd från eget straffområde.
Tur att jättebebisen Totti inte gjorde mycket väsen av sig.

Nu är säsongen räddad och skulle vara kul om Lazio vann Coppa Italia och tog sig ut i Europa igen. :D

See ya!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Hahahaha stöööört!!

2009-04-12 @ 10:07:10
URL: http://caatts.blogg.se/
Postat av: Cattis

Och föresten är påsken uppe i min lägenhet nu oxå ;)

2009-04-12 @ 12:45:09
URL: http://caatts.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja Du kan vara glad att Du blev erbjuden något över huvudtaget. Jag var där tidigare på dagen och fick inte så mycket som ett glas vatten så en ljummen öl är i a f bättre. Ölen såg jag på fm och sa att den kan Du ju bjuda på men satte hon in den i kylen - Nähä, som vanligt - lyder inte! Hade hon inte påskmust heller??

Jag tycker det är bra med sabbatsår för Du vill så klart göra alla arbeten framöver med Cattis!? =o)

Hennes mor!

2009-04-13 @ 09:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0