Pusselbitar snart på plats.

Antagen till mina sidoämnen. Fått ett jobb via www.komet.se . Träningen börjar komma igång ordentligt. Det blir bara roligare och roligare med smågrabbarna.

Bara smådetaljer som ska ordna sig så är det låsat.

Det är grymt coolt hur annorlunda allting blir när det flyter på gentemot när det inte gör det.
Som det här med skolan. Jag kan inte säga att jag har mått dåligt över att inte varit antagen. Inte för min egen del i alla fall. För mig har det hela tiden varit skitsamma ifall jag skulle behöva vänta en termin för att få fortsätta. Det enda som har varit problemet är pengarna. Vilket jag ändå hade kunnat lösa på ett eller annat sätt.
Så för min egen del har jag inte haft någon ångest men det känns som att det är så många som har varit måna om att jag ska gå min utbildning, jag ska bli färdig med den innan jag ger mig på något annat. Det uppskattar jag till tusen. Men risken är att jag fortsätter utbildningen för att de andra vill att jag ska gå den. Inte för min egen skull. Jag vill bli lärare, förskolelärare eller fritidspedagog men jag tycker inte att utbildningen ger mig det jag behöver. Mycket av det har jag redan men det jag inte har får jag inte reda på av skolan.
Jag menar seriöst: Vem fan använder sig direkt av Lev Vygotskij, Jean Piaget eller Daniel Stern i sin praktik? Ja, finns det någon så hör gärna av er för ni e nog fan unika i så fall.

Jag har sagt det många gånger till mina vänner och min familj men jag måste nog fan säga det fler gånger:
Högskolan är jävligt motsägelsefull. "Learning by doing" är ett uttryck som ofta nämns på utbildningen. Hur kan det då komma sig att vi har så jäkla lite praktik som vi har? Första terminen: Totalt 2 veckor + 4 extradagar, Termin 2: Totalt 4 veckor + 4 extradagar Termin 3: 4 veckor + 4 extradagar. Termin 4 + 5: INGEN PRAKTIK då vi läser siodämnen Termin 6 + 7: 6 veckor totalt + X antal extradagar.  Nä men vi kör en massa teori samtidgt som vi förespråkar Learning by doing!

LÅTSAS!

Det finns mycket bra med utbildningen också. Som att man träffar nya människor. Man lär sig fan så mycket mer av utbyte med sina kurskamrater än av själva utbildningen. Det i sin tur gör ju att utbildningen inte är helt kass men den kunde varit fan så mycket bättre.
Jag går nog bara och väntar på att få mitt examensintyg så jag kan börja arbeta på riktigt.
Aja, skit nu i det....



Snart årsmöte med Eriksfält. Jag har ju lagt in en ny grej på det i och med att jag som Eriksfälts representant på www.svenskafans.com/grusplan ska dela ut pris till årets spelare i Eriksfälts A-lag 2008. Det är en rolig grej och det är faktiskt en del som har röstat. Inte så många som jag hade hoppats på men ändå en del.



GOTT E DET! Hockey på fredag med Nydala. Hoppas bara inte Bengt-Åke Gustafsson kommer och tittar. Skulle vara tråkigt att behöva lämna Nydala och fotbollen för att spela LG Hockey Games...

Kommentarer
Postat av: Cattis

Vad skönt att jag inte är ensam om att känna så ang. utbildningen!! Kram

2009-01-27 @ 16:06:34
URL: http://caatts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0