Kanadicker och Skolarbete

Många som klagar över dålig uppdatering från min sida. Det måste vara ett bra betyg på mitt skrivande.
Jag satt och kollade på JVM i Hockey i natt. Fan vad man kan bli arg p.g.a. en sport. Det är mycket känslor inom sporten. Det märkte man inte minst igår. Det hela börjar ju med att Kanada gör mål efter mindre än en minut. Det säger jag ingenting om egentligen. Bara lite kasst att inte få undan pucken i det läget.
Men det som händer där sen får oss sportälskare att brista ut i en blandning av ilska och gråt. Hur i helvete en spelare kan åka in i en målvakt och totalt meja ner honom utan att få en utvisning när reglerna är solklara, är helt fucked up. Reglerna säger att om man åker in i målvakten är det minst 2 minuter. Men dra åt helvete med den ryska domaren och den schweiziska domaren.
Att Sverige sen blir berövat på ett 5-3 överläge är än mer irriterande. Nej fan, man skulle ta och köra upp en hockeyklubba på ett omsorgsfullt valt ställe hos varenda kanadick och de där domarna.
Skit i det nu. Jag blir bara ännu mer lack.



Börjar kännas bra nu med skolarbetet som jag och Andreas skriver. Det ska nog kunna bli riktigt bra. Hade min tvivel när vi inte hade börjat för ett par dagar sedan men nu är jag mer hoppfull. Det blir fan gott alltså. Sen är det dags för sidoämnen. Om man nu får läsa sidoämnen. Jag slarvade lite och glömde bort att tacka ja till platserna jag fick. Men vi får se. Folk säger att det brukar lösa sig så jag får väl lita på dom.



Till sist ett litet citat som jag gillar. Arlene Blum har en gång sagt det:
"Så länge du är övertygad om att det du gör har en mening, kan du ta dig igenom både rädsla och utmattning och ta nästa steg"

Passar bra in på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0