Avsky och kärlek på olika plan.

Känner ni likadant som mig när det gäller att lyssna på vissa personer så blir man spyfärdig?
Nej, ni kan vara lugna, det har inte med mina vänner och bekanta att göra.
Låt mig förklara det från början.

Jag var på uppdrag av min förening närvarande vid konsulentkonferensen som hålls årligen för Malmös föreningar.
En på förhand väldigt tråkig upplevelse och inte det minsta motiverande.
Men så börjar Troed Troedsson prata. En exeptionellt bra talare som kan konsten att fånga sina lyssnare. Han pratade om något intressant på ett intressant sätt. Han hade humor, han kunde vara allvarlig och han kunde provocera. Denna blandning får ju en att lyssna vaket.
Så förmiddagen gick bra.
Sen blev det gruppdiskussioner på eftermiddagen som flöt på ganska bra och därefter. Efter en tråkig information från MaH stiger han upp på scen och det är hemskt att säga det men redan innan han öppnat munnen hade jag dömt ut hans föreläsning som tråkig och helt idiotisk.
Bo Sjöström, mannen som förstörde tillvaron för många ungdomar på Lindeborg.
Mannen som vägrade lyssna på vad vi, boende på Lindeborg, hade att säga.
Han, tillsammans med sina idiotpolitikerkompisar, bestämde sig för att Hyllie stadsdel var tvungna att spara pengar och då stänger man ner fritidsgården på Lindeborg som, utan att överdriva, antagligen var det absolut mest populära stället i hela Hyllie stadsdel.
Istället låter han Kroksbäcks fritidsgård vara öppen. Varför? Jo. av ren feghet. Att stänga ner den fritidsgården hade ju varit rasism, eller hur?
Inte ens när kroksbäcks ungdomar säger att de hellre går till Lindeborgs fritidsgård lyssnar herr Sjöström.

Nej, jag har svårt för honom. Han är en sådan person som inte borde få sitta på en beslutandeposition.
Nu på konsulentkonferensen togs det upp en fråga om att minoritetsgrupper inte prioriterades och jag ska ärligt säga att jag håller med Sjöström i det han säger men han säger det i en sådan överlägsen ton.
Det är inte konstigt det blir en klyfta i samhället mellan "folket och styret" om styret är helt jävla snett?

Nej, Bo Sjöström, din fega lilla råtta du kommer aldrig få något mehållande från min sida.



Den senaste veckan, eller de två senaste veckorna har varit helt grymt underbara.
Allt skit och alla problem jag har/har haft har kännts obetydliga.
Det känns något enormt att Emelie ger mig en sån energi att jag känner att ingenting är omöjligt.
Jag vet, det låter löjligt och det låter klyschigt men så känner jag.
Ser fram emot att åka till stugan med henne. Bara komma bort från allt och bara vara.
Att få visa upp mitt smultronställe för henne. Min fristad. Ja, jag hoppas verkligen hon gillar Glimåkra lika mycket som jag. Eller ja, hon behöver kanske inte gilla det lika mycket som jag men lite i alla fall =)

I alla fall: Jag är kär. Jättekär.
Puss på dig Emelie!

Ha det fint alla ni andra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0