Det är valår i år...

...det är blott min andra chans att få göra min röst hörd i ett regeringsval. Förra gången var jag väldigt säker på vad jag skulle rösta på.
Då blev det Moderaterna. Ett val som jag absolut inte ångrar.

När det nu är ett halvår kvar till nästa val är jag inte säker på vad jag ska rösta på. Det jag dock är säker på är vem jag INTE ska rösta på.
Det blir absolut inte rött. Det kommer nog inte hända att jag röstar på vänsterblocket.

Kalla mig dum men jag har nog inte förstått vad de rödas politik går ut på. Mona Sahliv vet nog fan inte vad hon egentligen håller på med.
För valet handlade de rödas taktik bara om att smutskasta Moderaterna och man ägnade inte mycket tid åt sina egna valkampanjer m.m.
Den här gången smutskastar man "lagom mycket". Sådär som politiker ska göra. Men deras politik är fortfarande tafatt.

Arbetslösheten kan man inte göra mycket åt.
Visst, det finns en stor del som oturligt mist sina jobb och dylikt men det kan man knappast beskylla enbart de blåa för. Vi får inte glömma att vi har en global finanskris och oavsett om Sverige hade letts av ett rött eller blått parti hade vi haft samma situation.

Många röda väljare bölar över att man drar in på bidrag hit och dit. Men vad jag tror så är det dem som bara vill sitta i soffan och hoppas på att de som arbetar ska betala deras hushåll.
Självklart är detta inget faktagrundande uttalande utan bara rena och skära fördomar.




Kunde inte låta bli att skratta när tidningarna publicerade artiklarna om huruvida Turkarnas avrättning av armeniens befolkning i början av 1900-talet var ett folkmord eller inte.
För det första: Avrättar man så många människor ÄR det ett massmord. Det behöver varken historiker eller, som det i detta fallet var, Sveriges regering gräva sig djupare i.

För det andra: Vad fan ger Sverige rätten att besluta om det? Vad har vi med det att göra? Försöker detta landet vara Europas egna lilla Polis á la USA? 



Såg Parlamentet i Söndags med Magnus Betnér. Han är en komiker som ofta går över den så kallade gränsen. Men det behövs. Sverige är så jäkla tillknäppt. Ingen vågar sticka ut.
So what om han skämtar om Astrid Lindgren.
Jag tycker precis som många av det svenska folket att Astrid Lindgren är en ikon för Sverige och att hon förtjänar all respekt. 
MEN, ingen är så helig att man inte kan skämta om dem. Det låter hårt men så är det.
Jag hävdar att man kan skämta om ALLT. Bara man gör det med rätt glimt i ögat. 
Jag menar i Parlamentet vet vi att det bara handlar om att skämta. 
Det jag inte förstår är att om det hade handlat om någon helt vanligt Svensson hade alla som kritiserar Betnér skrattat utav bara helvete.

Nä för fan, var inte så jävla tillknäppta. Ni måste för fan slappna av.... 



Det är val-år i år. Jag vet i alla fall vad jag inte ska rösta på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0